miercuri, 1 iunie 2011

Fragmente de jurnal(21-24 ianuarie)

21 ianuarie

Imi inchei pranzul si ma decid pentru o scurta promenada de-a lungul Neajlovului. Pe zapada valurita lumina cade ascutita si aspra, gastele viseaza pe mal, ici, colo pe raul inghetat alearga scolari cu patine arhaice prinse cu sfori de cizme de cauciuc.Strabat campul fermei si trezesc somnul padurii. Pretutindeni pasari impenate caleidoscopic, neamuri de pasari ce nu le mai intalnisem aici. Am obrajii imbujorati, intreaga mea fiinta vibreaza.

Dinspre Teisor evolueaza o sanie(!!) trasa de un catar ologit. In sanie o femeie infofolita gros si un copil fara varsta.

"Sau singuratatea perfecta sau o perfecta intelegere"(Disraeli)

Ca si ieri, ore in sir ocupat cu monta iepurilor. Slobod femelele "incalzite" in boxa masculilor pe care i-am hranit cum se cuvine. Adevaratul iepuroi de prasila se ocupa de trei femele pe zi-nici nu e mult. Azi numai doua iepuroaice refuza actul impreunarii. Recalcitrantele isi lipesc coada de trup, se lungesc la podea si scancesc.

22 ianuarie

Las drumul forestier si pasesc spre firul fumului ce se zareste printre copacii ninsi. Un barbat de varsta mijlocie intretine focul menit sa-l incalzeasca. E paznicul stejarilor ingenunchiati cu drujba("de n-as fi prezent, i-ar casapi cat ai zice peste"). In ultimile zile fusesera sacrificati vreao zece stejari, dintre cei mai falnici. privesc indurerat trunchiurile de dimensiuni uriase, coroanele lor cu bratele contorsionate dramatic. Au patru sute de ani, ma asigura paznicul. Imi manifest scepticismul, el se straduieste din rasputeri sa ma convinga. Cica in sat ar exista cetateni ajunsi cu varsta la o suta de ani, si astia, copii fiind ii apucasera la fel. Mai tineri, mai batrani, ce importanta are? Acum stejarii sunt morti, si o data cu ei moare si o particica din maretia naturii inconjuratoare. Te infiori gandindu-te la nesfarsitul numar de drame umane ce se desfasurasera in cursul existentei lor.....

Azi e sambata. Difuzorul, aceasta trista mandrie a Bulbucatei(si a satului romanesc, in general), "inveseleste" seara cu melodii populare. Gerul cedand, lumea se pune in miscare navalind la bufet. Se vinde si bere, asa ca agitatia e mare.

23 ianuarie

Centrul satului este ocupat de masini ale vanatorilor din Capitala. Forfoteala trist-aroganta. Au poposit aici sa imputineze iepurii de camp cati mai exista(eu de cand ma aflu in Bulbucata, n-am vazut unul). "O suta au impuscat, dom'Stoica, ma uitai si eu cum ii incarca in masina mica. Pe vremuri sotul meu impusca el singur douazeci. Erau iepuri cu milioanele".(Vecina)

Hitler consulta cinci astrologi! Si?

Imi distrez lenea cu Pedagogul lui Clement Alexandrinul..........

24 ianuarie

La dispensar pentru injectiile cu polidin.
Imi propun verificarea tensiunii. Prilej sa iau legatura direct cu medicul, un bucurestean oaches cu mustacioara "oata". Este navetist, are un Fiat. Tine sa ma impresioneze facand pe spiritualul. Nici eu nu ma las mai prejos. Regreta ca nu-mi cunoaste volumul de versuri, care circula prin sat.....Clar, exemplarul daruit primarului! Il asigur ca intr-un timp record va avea si el ultima mea aparitie editoriala. Imi exprim teama ca scriitura ei suprarealista ar putea sa ma compromita in ochii lui. Abordeaza o mina suparata, dandu-mi a intelege ca nu-i ageamiu in chestii de avangarda literara. Posac, imi aminteste ca si Maugham a fost medic. Realizez gafa cu suprarealismul si fac o iscusita manevra diplomatica, redandu-i omului buna-dispozitie. Trece la consult. Constata ca am "tensiune de fecioara". Simtomele bolii mele ii incretesc fruntea. Ma intoarce pe toate fetele. Si uite asa, imi descopera i infectie pulmonara! Prescrie pe loc niste leacuri scumpe, mi-e rusine sa-i marturisesc ca n-am bani sa le cumpar.

La caminul cultural au loc pregatiri febrile. maine se desfasoara adunarea generala de partid. Primarul: "Daca vreti, va invit, dar puteti participa in halul in care va aflati?" Nu, nu pot participa.
Obsedat de gandul mortii. Singur, fara nimeni alaturi....Oh, si urletul cainilor....
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu