sâmbătă, 18 iunie 2011

Prognoza meteorologica(1981)

SCRISOARE

Imi ceri parerea despre sonetele recent aparute
intr-o frumoasa editie legata in piele de iepure
desi trebuia sa-mi culeg urgent dovlecii turcesti
m-am apucat imediat de citit ei bine
afla ca singurul lor adevar e rima

PROGNOZA METEOROLOGICA

In anul acesta la sfarsitul lui iulie
iarna isi inchide stagiunea deschisa in aprilie
apoi se instaleaza primavara
berzele vor veni mai tarziu
rand pe rand reproduse in noile manuale scolare

TELEGRAMA

Pregatit discursul sosesc punctual
la inmormantarea ultimului iepure de camp
pun si frac

ECOLOGICA

Dispar carabusii berzele broastele
dispar pana si meloanele bunicilor
important e faptul ca nu dispare
increderea in progres

MICA PUBLICITATE

Pierdut hartii adeverind
cunostintele bunicilor despre adevar
oricum erau nule rog gasitorul
sa nu ma mai deranjeze

Pierdut Carta vietuitoarelor din padure
aducatorului recompensa
o pusca de vanatoare

Pierdut in tramvai sau in biblioteca
increderea mea in destin
o declar absolut nula

Pierdut puncte de orientare in ceata
ma aflu langa vila lupilor
astept cu incredere

ILUSTRATA DIN STATIUNEA DE ODIHNA

O duc minunat
aici avem o multime de tranzistoare
aveam si cateva megafoane puternice
din pacate
ma deranjeaza murmurul izvorului

POEM IDILIC

Orasul doarme
de pe terasele sale inalte
pisicile ling stelele cerului
orasul doarme
in canalele sale parfumate
sobolanii planifica
cuceriri de noi teritorii

ALT POEM IDILIC

La marginea orasului
fier vechi sticle sparte anvelope uzate
resturi menajere sesuri de zgura

asezati pe scaunele de plastic
sobolanii asculta cu piosenie
imnul gunoiului

BASM MODERN

Copiii descopera in iarba un peste
copiii deschid o fereastra
si curiosii se strecoara in odaile pestelui
in care vad
containere cu reziduri atomice
cutii de conserve umplute cu pacura
zdrente ziare tuburi de spray
pasari si lacuste moarte
si mii de obiecte din plastic
copiii vad totodata o carte in care se afla
ode inchinate naturii si splendorilor sale

BANALA

Oameni va iubesc
spunea ultima pasare
agonizand pe plaja cu pacura

SCHERZO

Am visat
ca bombardierele
au fost prefacute in baruri de noapte
ca submarinele
au fost prefacute in crescatorii de pauni
ca tancurile
au fost prefacute in locuri de joaca pentru copii

intr-o singura noapte
sa visezi atatea prostii...

ANUNT

La casa de mode a zanei din padure
se pot comanda costume de protectie
impotriva cumplitelor iradiatii atomice
persoanele interesate primesc informatii suplimentare
de la orice intreprindere de pompe funebre

EPIGRAMA

Cunosc trecutul
traiesc prezentul
in privinta viitorului
suflu pana si-n iaurt

POEM DUIOS

Iata-ma purtand acum ochelari
dupa atatea decenii
observ ca in supa mea
plutesc doar frunze de urzici

ANUNT LA MICA PUBLICITATE

Cedez sicriu bidermeier stare
exceptionala preiau adapost
antiatomic confort trei sau patru sunati
dupa incheierea tratativelor de pace

SI TOTUSI

Tatal meu purta pantaloni bufanti
si totusi cel de al doilea razboi mondial a izbucnit
eu port pantaloni evazati

APROAPE O EPIGRAMA

Dupa riguroase cautari prin mari biblioteci
am aflat ca de-a lungul timpului in lume
s-au fabricat opt milioane doua sute douzeci si patru de tunuri
ei si imi spunea cotofana ei si

SI CE?

Si ce daca sunt adeptul ceaiului de sunatoare?
si ce? inseamna oare sa nu am dreptul sa numar
petecele de pe fundul istoriei?

IN LINISTE

In aceasta problema ar fi multe de spus
eu insa imi beau in liniste siropul de coacaze
si din cand in cand ma gandesc la zilele
cand ma chinuia atat de tare maseaua

CARTE POSTALA

Spui ca iti pare rau
cine te-a pus?
mai bine ramaneai crescator de furnici

CHESTIONAR

Unde mananc?
pe unde apuc

unde dorm?
in pod

unde scriu?
in hamac

daca am curaj?
tocmai am ucis o furnica

ce gandesc?
domnule
ma plictisiti cu atatea intrebari

CA UN DERBEDEU

Ca un derbedeu m-am furisat in dosare
se vorbea in ele de virgule de flori se vorbea
despre ultima mea plimbare sub luna la mare
despre alte lucruri descoperite in dosare
voi aminti intr-un poem caligrafiat mai frumos

POEM NEVINOVAT

Iubirea adevarul speranta
inscrise pe aripile fluturelui oprit in poiana
de ce dezinfectarea locului?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu