vineri, 27 mai 2011

Grigore Hagiu



(27 septembrie 1933, Târgu Bujor1 februarie 1985, Bucureşti) a fost un poet român, din generaţia antiproletcultistă a resurecţiei şi paradoxismului.

SERI ALBASTRE

seri albastre
adastati putin
pe marginea inimii noastre
cea mai lipsita de venin

la radacina ierbii
ce tineri sunt serpii
si parca-nviem
si parca murim

in astfel de seri
nu se mai poate vorbi
decat despre nemurire

preacuratelor toate
in asemenea seri de-nalta nuntire
in limpede soapta vorbi despre murire

2 comentarii:

  1. Sămânţă de stele
    poezie
    de Grigore Hagiu

    Din nou să punem ordine în gânduri,
    să mai gândim odată ce-am gândit
    cu un cuvânt mai lin şi-ncetinit,
    dând loc priveliştii de printre rânduri.

    Din tot ce inima mi-a dovedit
    un ram, un spic să scot la vârf de cânturi,
    mormane de păduri şi de pământuri
    înalte-n urma mea am cheltuit.

    Să fie limpede acum foşnirea,
    să fi înduplecat încremenirea
    cu-o patimă, cu-o linişte, c-un dor ?

    Pe sus cocoarele urmându-şi firea
    şi-n ceruri largi vâslind nemărginirea
    îmi par şi azi sămânţa stelelor !

    RăspundețiȘtergere
  2. Fantomatica adolescenţă
    poezie

    de Grigore Hagiu [Grigore_Hagiu ]

    cineva, dormind, te visează
    din visul lui te-ai născut
    altfel nu pot să te-nchipui
    atât de fără contur de frumoasă


    cel care singur te visează
    şi-n raza căruia te mişti
    e poate-ascuns în iarba înserată
    ori în nisipul înroşit de lună plină
    în algele ţinând pe trunchiuri marea


    tu nu poţi fi decât visată
    prea mult te tulburi uneori
    când cel care-ţi dă viaţă-n vis
    e-aproape gata să te piardă, trezindu-se
    şi-atunci, printr-un efort, recade iar în somn
    şi trupul tău prin care palid începeam să văd
    fereastra, arborii, oraşul dimineaţa
    din nou se-ncheagă pâlpâind fără de zgomot
    fiindu-mi teamă şi să mai respir


    eu m-am îndrăgostit de visul cuiva care te vede
    fără să poată niciodat’, să te atingă
    şi te sărut cum l-aş ucide-n taină
    deşi în primul rând te pierd pe tine
    şi nu-mi rămâne decât carnea mea
    cumplit de-a mea
    îngrozitor numai de-a mea.

    RăspundețiȘtergere