luni, 20 iunie 2011

Fragmente de jurnal(12-17 februarie)

12 februarie

Parasesc patul cu noaptea in cap si ma pregatesc pentru aventura in padure, la Babele. Azi lemnele vor fi acasa, scandez vesel. Toate sunt perfect organizate si ziua poarta dulcea pecete a primaverii. Din fata primariei ne ia Chioafta(pe mine, pe Tiganila si pe un padurar). Drumul, adevarat calvar. In cateva randuri am impresia ca ramanem prizonierii namolurilor. Las' ca tractorul nu-si prea face datoria, e o rabla, a implinit venerabila varsta de douazeci de ani! Noroc in indemanarea si indarjirea acestui Chioafta, excelent in meseria lui(de fapt jolly-jocker-ul fermei in tot ce atarna de domeniul mecanicii). Sosim acasa pe la ora pranzului si car singur lemnele in curte. Efort, nu gluma! Frant de oboseala, mananc in graba si fug sa prind autobuzul de patru caci sunt asteptat in Bucuresti.

Ziua mortilor. Pomana Coanei Firica, n-am timp sa ma ating de ea.

In autobuz, aglomeratie. Ca intotdeauna in zilele de sfarsit si inceput de saptamana. Sansa imi ofera un loc in spatele masinii. Atipesc, dar numai pentru o clipa, intrucat se dezlantuie un vacarm infernal. Lumea se cearta, injura, blestema. Solistii scandalului sunt o femeie maruntica cu elan de diavol si cu voce de rata, si un barbat, care in statie mi se paruse potolit., ba chiar si simpatic. Ca introducere, ataca o pasagera din Clejani ce se urcase cu picioarele pe bancheta sa poata conversa prin fereastra de sus cu "nasica". Parasind bancheta se dezlantuie o discutie indracita:
-Ce, e masina ta sa te sui cu picioarele pe banca? Asa sunteti voi, tiganii din Clejani.
-E a statului si fac ce vreau...
-Ba sa te ia naiba, cumpara-ti masina mica!
-Cumpara-ti tu, fire-ai a dracului cu cin' te facu, scarbo.
S.am.d., s.a.m.d.
Aceiasi solisti ai scandalului ataca o invatatoare, tot din Clejani, pe motiv ca retinuse un loc pentru cineva din Velea.
-Ia te uita, dobitoaca, tine locul gol.
-Te rog sa fii cuvincioasa!
-Ce obraznicatura...
-Asaza-te pe locul ala, ce mai stai, ca n-oi fi proasta.
-Cica e invatatoare, si ce daca?...Are salariu, de, cucoana..
-Salariu? Noi, taranii, nu muncim? Cine ii tine in spinare?
S.a.m.d., s.am.d.
La Velea escaladarea scandalului atinge apogeul. Soferul se vede nevoit sa deschida usa dindarat, pe unde navalesc noii pasageri. Un copilas, tras si impins din toate partile, atinge cu ghetele murdare de noroi tocmai ciorapii celei cu voce de rata. Este pedepsit promt, cu una dupa ceafa. Mama maltratatului sare ca arsa:
-Criminalo, nemernico, dai in copilul meu, care sufera, saracul, de hepatita? Acum am dat trei sute de lei pe medicamente.
Ia vezi ce-mi facu...Sau esti chioara?
Suflet de bestie, sa bati un copil bolnav...
-Las' ca nu ti l-am omorat...
-Scroafa ce esti!
-Sa nu-mi vorbesti asa, ca nu ti-am cazut pe masa...
S.a.m.d., s.am.d.
Urmeaza un pic de liniste. Un pic, deoarece niste paznici de noapte, cu leafa la fabricile Capitalei, incep sa faca haz pe seama "matusei Ioana", tiganca in varsta, o budasca, plecata la drum cu "nea Toma", si el tigan. "Nea Toma", sotul "matusi Ioana" le tine hangul si se declara de acord s-o tunda zero la frizeria de lux iar apoi s-o imbrace elegant la cel mai apropiat ferometal. "Matusa Ioana" are gura buna si nu se da batuta, pe unul il declara cacat moale, pe altul il vara in "putina cu draci"...

14 februarie

Pierd o groaza de timp cu gatitul. Am la masa carnati prajiti si chiftele de cartofi.

Verific minutios custile iepuroaicelor gestante. Dupa socoteala mea, cam peste o saptamana doamnele cu urechi lungi incep sa-si aduca rodul pe lume.

15 februarie

Caraghios, dar asa e: azi implinesc patruzeci si sase de ani!
Prilej sa-mi daruiesc versete din Biblie.
"Sosi-vei la mormant, la adanci batranete, ca o sira de grau stransa la vremea ei".(Iov, V, 26)
"Nu cei batrani sunt intelepti si nici mosnegii: cei ce inteleg intotdeauna dreptatea".(Iov, XXX, 9)
"Mila si adevarul sa nu te parasesca: leaga-le imprejurul gatului tau, scrie-le pe tabla inimii tale"(Pildele lui Solomon, 3, 2)
"Ca merele de aur pe politi de argint, asa este cuvantul spus la locul lui".(Pildele lui Solomon, 25, 11)

16 februarie

Nea Costica a fost sluga la Voinea. Sta cu a doua lui nevasta intr-o casa binisor cladita. Ii cercetez oarecum absent curtea vraiste. Deodata il aud pe batran: "Fara Voinea n-as avea casa...Da ca sa vedeti....Intr-o zi ma cheama la el boierul". Imi da banii si vin cu lada, el destupa doua sticle si ciocneste cu mine. Si iar il aud: pai cum sa nu stiu boierule.. Vezi, dumneata, asa mi-am facut eu casa, pe banii lui Voinea. Om bun cum a fost asta, Dumnezeu sa-l odihneasca, nu se mai exista. Si cat l-au mai chinuit comunistii in 1948. L-au batut rau de tot, sa scoata aurul din ascunzatoare si l-au dus, el abia se tara dupa o caruta. L-a plans satu', de pomana. Cica a murit in saracie".

17 februarie

In lunca sa constat la fata locului felul in care natura reanvie. Nu ajung prea departe; intentionand sa traversez un paraias apa depaseste gura cizmei... Fugi acasa si schimba pantalonii, ciorapii! Hazlie excursie.......
(va urma)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu