joi, 26 mai 2016

Fragment dintr-un interviu acordat de Petre Stoica lui D.R.Popescu apărut în revista Tribună nr. 46 şi 47 din anul 1980

Maria si Adam Stoica -parinti

Petre si Adam Stoica - copiii

..."În rândurile unor pagini de "Dicţionar literar autobiografic" apărute în CONVORBIRI LITERARE, am descris amănunţit mediul, ambianţa în care crescusem, insistând asupra particularităţilor economice bănăţene, fundamental deosebite de cea a restului ţării. Dragile, tandrele umbre ale locurilor natale te urmăresc până în mormânt. Vai de cel înstrăinat de ţărână şi lumina care i-au întâmpinat naşterea! Afirmam în rândurile pomenite că "Banatul copilăriei mele constituie o zona limita a Europei, desprinsă de trupul imperiului habsburgic muribund, care păstrează pecetea civilizaţiei apusene, a unui stil de viaţă având la baza o moralitate mai severă şi o definiţie mai precisă despre hărnicie şi muncă". Banatul mi-a lăsat drept moştenire reflexul acestor trăsături, care sunt: cultul muncii, o anumită tipicărie, îndârjirea, suspiciunea, oroarea de improvizaţie, groaza de falsele embleme ale Balcanului, respectul pentru avutul altuia, dragostea pentru adevăr şi datina străbuna. Singurele lucruri ce nu s-au putut lipi nicidecum de mine (mama mea suferă că nu le am) : zgârcenia, cumpătarea la baut şi mândria de a fi "fruncea"... Virtuţi pe care le doresc altora."...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu