vineri, 21 februarie 2014

Poezia de vineri 21 februarie 2014

 INSOMNIA BATRANULUI

Petre Stoica

Ma chinuie ritmul unui vers frumos
pe care nu il mai retin prea bine
autorul lui traieste? este mort?
multi poeti am cunoscut in viata mea

versul ma duce la tarmul marii
briza virgina ii insufla trupului temeritatea
trupul salta incearca zborul vai

aripile tineretii au ars in zilele
trisatului la jocul de pocher cu nemurirea

si versul si marea imi aduc in pat femeia candva
iubita de mine cu patima ucigasa
mangai sani prefacuti in hulubi inghetati
pe micul gingasul crater dintre coapse
vad cenusa de rozmarin abandonat

ritmulversului frumos
trece-n cadenta scheunatului de catel

oraselul se scufunda lent in igrasie
lumea doarme impacata ce stie ea
despre vocea poetilor cunoscuti in viata mea?

ma tortureaza memoria iar memoria
e torturata de albul peretilor
pe care luna pune focuri albe valvatai
in forma de cai ce ma privesc cu ochii mei de cal obosit

timpul tihnei asteptate intarzie
in aratatoarele ceasului grabit sa trezeasca
mortii odihniti salahori angajati sa slefuiasca
pietrele zilei anesteziate

din vol. "Insomniile batranului"(2000)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu