duminică, 3 iulie 2011

Insomniile batranului, Ed. Cartea Romaneasca, 2000



Cu ritmuri de polca

Dupa atatea zile vlaguite la poarta mea
soneria cheama cu ritmuri de polca

ies sa intampin fericirea

o fetita intreaba din strada:
domnule dumneavoastra sunteti
seful pompelor funebre?

Poem robust, I

Ghemuit langa soba palpaind mediocru
fac scaderi si adunari mereu
adunari si scaderi

sunt contabilul senectutii mele

dupa stingerea focului din soba
molfai o pruna afumata si privesc bilantul:
tuse magareasca datorii neachitate iubiri
plecate in neguri definitive

spre dimineata adorm si visez
un crocodil care imi aduce cadou de Craciun
o diploma de merit pentru arta
de a spune vietii: destul

Poem robust, II

Cand m-am trezit din somn
am crezut ca azi este luni
de fapt era vineri

am crezut ca azi imi vor sosi
drepturile de autor de fapt
era ziua facturilor scadente

o clipa am crezut ca sunt impreunat
cu trup de tanara femeie de fapt
strangeam la piept o perna tare

era chiar vineri
zi in piele de magar
batut cu bate noduroase

Poem robust, III

Dimineata am deschis televizorul
si-mi ascult gramaticalul horoscop

am aflat ca azi voi deveni miliardar
mai mult: ca voi intalni femeia ideala
(pare-se ca ea exista undeva pe planeta)

mi-am pus unicul meu costum elegant
si am luat-o spre centrul urbei
sa intampin istoricul eveniment al vietii mele

in intervale neregulate au defilat prin fata mea
un convoi funebru(inmormantau o catolica nonagenara)
un cersetor cunoscut pe cuprinsul intregului judet
(in contul bogatiei anuntate mi-am golit buzunarele)
apoi a aparut un magar calarit de un crainic
(vestea deschiderea sezonului electoral)

au mai trecut un betiv un politist un smenar

am asteptat pana dincolo de miezul noptii

revenit acasa am cercetat enciclopedia enciclopediilor
(zece mii de pagini)
si-am descoperit ca prostia constituie
singura formula geometrica niciodata rezolvabila

Fila de cronica

In localitatea mea de adoptie
eram considerat vagabond adunat de pe drumuri
(faceau exceptie de la regula
doamnele instruite functionari cu lefuri mici
si inevitabili companioni de pahar)

eram tratat mizerabil tocmai eu care cunosc mistere greu penetrabile
care am prevazut nesfarsite catastrofe nationale
eu prietenul lui Wolfgang Amadeus Mozart

in celebra mea palarie descifrau sfidare
la adresa sepcii de activist al vorbelor goale

barbii mele savant pieptanata
i se gaseau nenumarabile cusururi stupide

la lumina zilei republicanul inrait
ma arata cu degetul de-abia desprins de anus
si-n graba sters de peretele virgin

o langusta intelectuala afirma ca as fi
greseala de tipar strecurata in cartea sa obscura

unii jurau ca sunt piatra de moara
atarnata de gatul urbei(care oricum se scufunda)

slava Domnului toate au trecut
au trecut ca intepaturile clorului maturat de vant

Alta fila de cronica

am trecut pe la biblioteca
sa pipai somnul din cartile Sandrei Brown

m-am oprit la farmacia lui Mircea Romanu
unde am fumat o tigara

l-am salutat in trecere pe Nehti parasitul de viata

cateva clipe am trancanit cu gazetarul Remus Boca
despre privightorile tranzitiei

azi 6 ianuarie 1998
nu am facut nimic

azi am fost in consens cu alesii natiunii

Marturisire

Am cautat adevarul si nu l-am gasit
am cautat dreptatea si nu am gasit-o
am cautat moralitatea si am gasit-o
molfaita in gura parlamentarilor

la varsta la ora mea inaintata
stiu ca adevarul dreptatea moralitatea
exista numai in opere beletristice dar operele
beletristice sunt plasmuire fictiune pura

stiu ca marturisirea mea va sperie
pe mine ma sperie talk-show-urile
dirijate de maimute chioare
exmatriculate din gradina zoologica

Singuratatea mea

Singuratatea mea
fidela si ziua si noaptea
fidela pe furtuna fidela
pana si-n tumultul momentelor aniversare

fidela in fata hartiei

fidela oricand si oriunde

singuratatea armura mea nepenetrabila

Jimbolia, iarna lui 1998 si decembrie 1999

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu